Pengalaman Bekerja Di Quality Hotel

  
Pada April lepas Pp telah bekerja di Quality Hotel Shah Alam (QHSA) selama satu bulan. Ini adalah pengalaman buat petama kali bekerja dalam bidang hotel. Agak susah bagi Pp untuk bekerja dalam bidang ni, sebab Pp belajar dalam bidang animasi, ape pon ape salah nya ingin cuba dan tambah pengalaman dalai bidang lain.
  Walau pun hanya satu bulan bekerja di QHSA, Pp dapat banyak pengalaman dalam bidang hotel. Tahu serba sedikit  organisasi dalam hotel dan situasi dalam hotel. Atas pertolongan kawan di Facebook, Khairul, die tolog hantar kan resume ke HR QHSA sebab die keja bahadian 'sales'. selepas seminggu Pp dipanggil interview. Kene intervew oleh Cik Neeta, dan die terima Pp kerja. Pp di terima kerja di bahagian Front Office (FO).
  Mula2 masuk kerja sangat la tak tau ape2 n gabra je. dapat berkenalan ngn kawan2 baru, Faiz Nur, Fandy, Kak Noor, Nurul, Justin, Mafara dan Cik Neeta serta staff dari department lain. Walaupon sementara tapi rasa seronok bekerja. Cuma, mungkin pp rasa pp tak sesuai dengan kerja ni, dan rasa gaji tak cukup untk pp keja ni, tau la selama ni pp sangat jarang berjumpa dengan orang ni tiba2 jumpa segala jenis orang. setiap kali guest datang mesti gemuruh.
  Sepanjang bulan bekerja tu, pihak QHSA ade buat pertandingan sukan lawan rumah sukan. Pp dapat rmah hijau dan wakil untk permainan bowling. ok la dapat nombor 2 hehe. kira untung la kerja mase dorng wat sukan lak kan.
  Akhirnya Pp berhenti kerja dan ingin tumpukan semula dala bidang seni, da rase rindu nak buat kerja seni, sebab sepanjang kerja di QHSA, Pp duduk kat rumah makcik kat seksyen 19 shah alam, so tak dapat bawak PC, bosan sangat hidup, lagi pon Pp tengah tunggu job lain dari abg Adli, hope cepat la die panggil. Sementara tu pp kene cepat2 amik lesen so senang bekerja nanti yeehaaa

banyak nak citer nnt la len kali kite citer yg lagi best k.

  Di ucap kan terima kasih pada semua staff QHSA dan harap persahabatan kekal slamanya :)


QHSA adalah hotel tiga bintang, yang terletak di tengah bandar Shah Alam, di mana  ramai pengunjung tertumpu di bandar itu. QHSA juga mempunyai bilik 7 bilik semina 150+ bilik, ade swimming pool dan pusat karaoke die tingkat 25. bilik non smoking tingkat 18 dan 19 tingkat 20 - 24 bilik smoking. setiap tingkat ade bilek executive,. hanya bilek executive bley conek dgn 1 bilik dulax. Dulu QHSA dikenali dengan nama Holiday Inn. gambar diatas adalah gambar pemandangan di lobby hotel dari pandangn bahafian FO.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular