Transformasi Logo PpOukoku

 PpOukoku ialah personal trademark artwork yang pp buat aejak tahun 2009, simbol nya diambil daripada satu karekter yang dicipta sendiri, iaitu KingKoku, Pp ialah nama panggilan sejak kecil lagi dan Oukoku memabawa maksud Kingdom atau Kerajaan yg diambil daripada bahasa Jepun. Sebabnya Pp minat dengan hasil seni dari Jepun tetutama Komik, Games, Anime dan Toys. Trademark PpOukoku diletak kan pada setiap artwork yang telah selesai. Kini telah ade design logo yang baru yang lebih exclusive dan lebih hidup. pertukaran logo disebabkan komen yang telah di beri oleh pelihat.
Logo PpOukoku 2009
 Logo ini di cipta pada 2009, design terlalu simple dan mungkin sama dengan logo2 lain yang sedia ada. mase study dulu terfikir nak buat 1 logo sendiri sebagai signature pada artwork, namun di sebab kan sibuk study, logo ni jarang di guna kan.
Logo PpOukoku 2010


Logo ni pulak di cipta pada 2010. Kerap guna bile da abis belajar, sebab banyak masa boleh buat artwork, karekter KingKoku lebih nampak di sini, cuma masih nampak kaku dan belom lengkap. masih bertemakan hitam dan putih.
Logo PpOukoku 2012
Pada Tahun 2012 tercipta logo terbaru, untuk menunjuk kan flexsibeliti dan lebih kerateristik dan lebih hidup. logo yang lebih cartoonic ni bertujuan untuk menarik perhatian. Pp letak drop shadow untk menonjolkan lagi logo. 

Harap Pp dapat buat ape yang Pp impikan dalam hidup, penciptaan logo adalah salah satu jalan dan permulaan untk mencapai impian Pp. Harap dapat sokongan dari kawan2 yang dtg blog ni. 

Jom view page Pp di Facebook :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular